Він Дізель - не просто актор, а цілий феномен, що поєднує гру в підземелля з ролями супергероїв. Його життя - як динамічний сценарій: від нью-йоркських клубів до зоряних війн на екранах. А тепер зануримося в деталі, бо інформації про цю зірку вистачає, щоб скласти епос, але без зайвої води.
Марк Сінклер, відомий як Він Дізель, з’явився на світ 18 липня 1967 року в окрузі Аламеда, Каліфорнія, США. Народження близнюків – він і його брат Пол – сталося в родині астролога Делори Шерлін Вінсент, але біологічний батько пішов ще до їхнього появи. З дитинства хлопці переїхали до Нью-Йорка, де в артистичному районі Грінвіч-Віллідж формувалася доля майбутньої зірки. Дізель жартує, що його “амбігвна етнічність” – це мікс культур, від італійської до афроамериканської, через прийомного батька Ірвінга Г. Вінсента, театрального менеджера.
Дитинство Дізеля – це не класичні уроки, а сцена. У сім років він і друзі вломилися до театру, аби “поремонтувати” його, але замість покарання отримали ролі в п’єсі “Dinosaur Door” у Theater for the New City. Так почалася акторська стежка: від шкільних постановок до репетицій у трупі батька. Підлітком, з м’язистою статурою, він підробляв барменом у нью-йоркських клубах – саме там “Vin” від прізвища Вінсент, а “Diesel” від друзів, які казали, що він “працює на дизелі” через нестримну енергію. Після школи вступив до Hunter College на англійську філологію з акцентом на креативне письмо, але кинув через три роки, аби гнатися за мрією в Голлівуді. “Освіта – це не диплом, а історії, які ти пишеш”, – любить повторювати він.
Карьєра Дізеля – як ралі на Форсажі: повільний старт, а потім турбонаддув. Перша роль – без кредитів у “Awakenings” (1990), де він грає санітарку поряд Роберта Де Ніро. Щоб вижити, продавав лампочки по телефону й писав сценарії. У 1995-му зняв короткометражку “Multi-Facial” за 3000 доларів – напівавтобіографія про актора з мікс-етносом, яка вибухнула на Каннах. За нею – повнометражний “Strays” (1997) на Sundance. Прорив: Стівен Спілберг, вражений “Multi-Facial”, запросив у “Saving Private Ryan” (1998) як капрала Капарзо. 1999-й – голос гіганта в “The Iron Giant”.
Але слава – в екшені. 2000: “Pitch Black”, де народився антигерой Ріддік. 2001: Домінік Торето в “The Fast and the Furious” – роль, що зробила його іконою швидкості. 2002: Ксандер Кейдж у “xXx”, де він ще й продюсер. Відмовився від сіквелів, аби не застрягти, але повернувся з “Chronicles of Riddick” (2004), де сам режисурував і озвучував. Комедія? “The Pacifier” (2005), де м’язі тримають няньку. Драми? “Find Me Guilty” (2006).
З 2009-го – франшизи правлять: “Fast & Furious” (2009), “Fast Five” (2011), аж до “Fast X” (2023), де він продюсує через One Race Films. Ріддік повернувся в “Riddick” (2013), а Groot у MCU – з “Guardians of the Galaxy” (2014) до “Vol. 3” (2023), плюс серіал “I Am Groot”. Інше: “The Last Witch Hunter” (2015), “xXx: Return of Xander Cage” (2017), “Bloodshot” (2020). Заснував Tigon Studios для ігор, Racetrack Records для музики – дебютний сингл “Feel Like I Do” (2020) з Кіго. Зірка на Walk of Fame (2013). Сьогодні знімає “Riddick: Furya” і озвучує “Ark: The Animated Series”.
Дізель – романтик поза камерою. У 2001-му крутив роман з Мішель Родрігес з “Форсажу”, але то було коротко. З 2007-го – з мексиканською моделлю Паломою Хіменес, з якою тримає приватність на замку. У них троє дітей: донька Ганія Райлі (2008), син Вінсент (2010) і донька Полін (2015, на честь Пола Вокера). Дізель – хрещений батько доньки Вокера, Медо. Близький друг Тайріза Гібсона з франшизи. “Сім’я – це не кров, а ті, з ким ти гасаєш по життю”, – каже він.
На 2025 рік Дізель – у розквіті: 58, але з енергією дизеля. “Riddick: Furya” у виробництві, голос у “Ark 2” і серіалах. Недавно пережив судовий скандал – позов від екс-асистентки (деякі звинувачення відхилено, інші до суду). Але фокус на творчості: музика, ігри, екшен. Він – один з найкасовіших акторів, з франшизами на мільярди. Живе тихо в Лос-Анджелесі, грає в D&D з друзями й мріє про нові світи.
Використання фото: П.4 ст.21 ЗУ “Про авторські та суміжні права – “Відтворення з метою висвітлення поточних подій засобами фотографії або кінематографії, публічне повідомлення або повідомлення творів, побачених або почутих під час таких подій, в обсязі, виправданому інформаційною метою.”
Увійдіть у свій обліковий запис