Ім’я:

Ірина Валеріївна Коваленко

Чим займаєтьсяМузикантка
Дата народження: 15 лютого, 1982 року
Місце народження: Київ, Україна
Зріст: 165 см
Вага: 55 кг
Тезки: Ірина
Знак Зодіаку: Водолій
Сімейний стан: Заміжня
Посилання:

ДЕТАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Ірина Валеріївна Коваленко з'явилася на світ 15 лютого 1982-го в пульсуючому серці столиці, в родині, де музика була не розвагою, а способом спілкуватися з предками. Батьки, носії традицій, прищепили доньці чутливість до ритмів землі, а чоловік став опорою в творчих штормах і тихих моментах натхнення. Донечка Софія - її найяскравіший дует, маленька муза, що вплелася в акорди про материнство й нескореність.

Коріння в київських традиціях

 

Київ 80-х – це не просто вулиці, а симфонія фольклору, де юна Ірина вчилася чути музику в шелесті листя. З дитинства занурена в етнічні мелодії: родинні свята з колядками, де голос ставав першим інструментом, а Київський національний університет культури і мистецтв на факультеті фольклору – ключем до глибин. Освіта фольклористки перетворила цікавість на майстерність: тут, серед досліджень давніх обрядів, вона освоювала жалійку, бубон і акордеон, ніби збираючи мозаїку з уривків минулого. Ранні роки – час проб: участь у студентських ансамблях, де традиції зливалися з імпровізацією, а перші ролі в театрі “Дах” відкрили сцену як лабораторію емоцій. Ірина швидко відчула: музика – це не ноти, а пульс нації, де кожен звук – міст до забутих коренів.

Ірина – випускниця факультету фольклору, де етнічні мотиви стали її ДНК, а хобі з йоги, яхтингу й веслування додають ритму її перформансам, ніби нагадуючи: життя – це танець на хвилях.

Театр що будить привиди

 

Сцена “Дару” – її перша арена, де слова й ритми оживають як примари. З 2000-х Ірина грає ролі, що пронизують: від містичних перформансів про жіночу міць до авангардних драм, де тіло стає інструментом оповіді. Театр не робота – це ритуал: вистава Король Лір” у версії Тройського розкриває безумство влади як дзеркало сучасності, а проекти з Владами Тройським перетворюють глядача на свідка трансформації. Тут, серед імпровізацій і оголених почуттів, Ірина відточила мультиінструменталізм – від флейти до перкусії, ніби оркестр у одній душі. Кожна роль – портрет епохи: від трагічної шаманки до войовниці духу, де акторство стає порталом між світами.

ДахаБраха як етно-вибух

 

Музика вривається як злива. У 2004-му Ірина приєдналася до ДахаБраха, квартету, де фольклор вибухає хаосом: її вокал – то протяжний зойк полонин, то швидкий ритм бубна, що рве кордони. Дебютний альбом “Yahudky” 2006-го оживив традиції в студійному вихорі, де етніка зливається з роком і джазом, а турне Європою – пригодою, що завоювала серця від Парижа до Токіо. “Light” 2010-го – платформа для ф’южну, де голос Ірини танцює з акордеоном, ніби обряд виклику дощу в мегаполісі. Кожен реліз – алхімія: “Vesnyanka” з перкусійними бурями, “Alambari” 2016-го, записаний у Бразилії з африканськими відлуннями, де Ірина співає про єдність культур. Гурт – її клан: гастролі, де родинні історії переплітаються з треками, а фестивалі як SXSW чи Sziget доводять: український етнос – глобальний код.

Акторка театру “Дах”, вона з 2004-го оживила “ДахаБраха” як етно-хаос, турнула від Гластонбері до Coachella, а в 2022-му, емігрувавши до Сіетла, стала голосом опору, де кожна нота – постріл у тишу агресора.

Твори що зливають світи

 

Музика Ірини – вир контрастів: ніжність коломийок поряд з потужними ударами, любов у тіні забуття, надія в хаосі ритмів. У “ДахаБраха” її внесок веде: “Kolir” – гімн барвам душі, де строфи про природу стають маніфестом єдності. Сольні появи – рідкісні коштовності, як колаборації з електронікою, де фольклор пульсує техно, ніби сучасний карнавал. Альбоми квартету – галерея: “Кш” 2013-го з містичними шепотами, “Live at KOKA FM” що фіксує адреналін шоу, де публіка зливається в хор. Кожна композиція – ландшафт: карпатські тумани в ранніх, бразильські джунглі в пізніх, де інструменти стають щитом проти одноманітності. Лауреатка Шевченківської премії 2020-го, її творчість – міст між архаїкою й футуризмом, де слухач відчуває подих предків.

Сцена як опір і мандри

 

Перетинати океани – поклик долі. Гастролі “ДахаБраха” – епос: від WOMAD в Австралії до Finger Lakes у США, де Ірина несе голос, що ламає стереотипи. Колаборації з глобальними зірками – спеції: дуети з етно-джазменами надихають на гібриди, де українське коріння цвіте в world music. Членкиня мистецьких братств, вона будує мости: виступи на Gogolfest про силу традицій, де ноти стають інструментом солідарності. Робота на сцені – її трансмутація, бо в ритмічному потоці вона знаходить гармонію, ніби жриця, що зцілює звуком.

Спадщина що резонує вічно

 

Ірина Коваленко – не просто музикантка, а провідниця ритмів, що виросла від київських обрядів до світових подіумів, від шепоту до гімну. Її саундтреки – дзеркало України: болісної, але зачарованої в своїй вічності. З еміграції в Сіетлі вона співає про повернення як про новий обряд – з корінням, з родиною, з надією. Майбутнє? Нові релізи, як “Ехо полонин”, де етніка зіллється з ембієнтом, перформанси, де голос стане ехо опору. Ірина нагадує: бути мультиінструменталісткою в квартеті – як шаманкою в ансамблі, ризикованим, але рятівним. Її арсенал звуків – маяк у бурі, іскра, що запалює свідомості, крок до безсмертя, де кожна вібрація – тріумф.


Використання фото: П.4 ст.21 ЗУ “Про авторські та суміжні права – “Відтворення з метою висвітлення поточних подій засобами фотографії або кінематографії, публічне повідомлення або повідомлення творів, побачених або почутих під час таких подій, в обсязі, виправданому інформаційною метою.”

Ольга Навроцька

10 хвилин на перегляд

MARUV

10 хвилин на перегляд

Микита Кадан

7 хвилин на перегляд

Пілу Асбек

5 хвилин на перегляд

Олексій Суровцев

9 хвилин на перегляд

Двійнята за датою

MARUV

10 хвилин на перегляд

Ольга Навроцька

10 хвилин на перегляд

Йолка – Єлизавета Іванців

10 хвилин на перегляд

Джаред Падалекі

10 хвилин на перегляд