Ім’я:

Кэрі Грант (Арчібальд Александр Ліч)

Чим займається Актор
Дата народження: 18 січня, 1904р./ 29 листопада 1986р.
Місце народження: Брістоль, Англія
Зріст: 183 см.
Вага: 80 кг.
Тезки:Арчібальд
Знак Зодіаку: Козоріг
Сімейний стан: -
Посилання:

Арчібальд Александр Ліч

Останні новини

ДЕТАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Кері Грант, уроджений Арчібальд Александр Ліч, народився 18 січня 1904 року в районі Хорфілд, Бристоль, Англія, у робітничій сім’ї. Його батько, Еліас Ліч, був пресувальником одягу на фабриці, а мати, Елсі Марія Кінгдон, кравчинею, мала музичний хист і мріяла про краще життя. Єдина дитина, Арчі ріс у скромному будинку, але дитинство затьмарила трагедія: у 10 років мати зникла - батько відправив її до психіатричної лікарні через депресію, збрехавши сину, що вона поїхала. Ця травма сформувала його замкнутість і тягу до незалежності. У Бристолі він бігав вулицями, захоплювався мюзик-холами і цирком, а в 13 років приєднався до акробатичної трупи Боба Піндера як "хлопець на побігеньках". Виступи в Англії та турне по США в 1920-му відкрили йому світ шоу-бізнесу: "Це був мій квиток із Бристоля".

Школа та освіта

 

Освіта Арчібальда була хаотичною, але сповненою пригод. Він навчався в початковій школі Bishop Road у Бристолі, де вирізнявся кмітливістю, але ненавидів дисципліну. У 1915-му виграв стипендію до Fairfield Grammar School, але в 14 років його виключили за пустощі – зокрема, за те, що пробрався до дівчачого туалету. Академія не була його долею: замість підручників він обрав сцену. У 1918-му Піндерівська трупа стала його “університетом” – акробатика, пантоміма, комедійні номери навчили імпровізації та харизми. У США, після розпаду трупи в 1922-му, він залишився в Нью-Йорку, працюючи вуличним артистом, офіціантом і навіть продавцем краваток, паралельно відточуючи акторську майстерність у водевілях. Уроки співу та дикції в 1920-х допомогли позбутися кокні-акценту, створивши той “трансатлантичний” голос, який став його візитівкою.

Кері Грант вигадав свій “трансатлантичний” акцент сам, змішавши кокні, бристольський діалект і американську дикцію, щоб звучати “ні звідси, ні звідти” – його голос копіювали десятиліттями.

Кар’єра

 

Кар’єра Кері Гранта – це 76 фільмів, що поєднали комедію, драму, трилер і романтику, зробивши його синонімом кінематографічної досконалості. Початок – на Бродвеї: мюзикл “Golden Dawn” (1927), де його помітили, і “Boom-Boom” (1929) з Джинетт МакДональд. У 1931-му Paramount підписала контракт, змінивши ім’я на “Кері Грант” – за ініціативою продюсера Б. П. Шульберга, натхненного іменем персонажа з п’єси. Дебют у кіно“This Is the Night” (1932), але прорив стався з “Blonde Venus” (1932) разом із Марлен Дітріх. У 1930-х він став зіркою романтичних комедій: “She Done Him Wrong” (1933) з Мей Вест, де його врятована героїня “зробила” його знаменитим, і “I’m No Angel” (1933). Його шарм сяяв у “Bringing Up Baby” (1938) з Кетрін Хепберн і “The Philadelphia Story” (1940) з Хепберн та Джиммі Стюартом, отримавши першу номінацію на Оскар. Співпраця з Альфредом Гічкоком підняла його на пік: “Suspicion” (1941, перша роль з темним підтекстом), “Notorious” (1946, шпигун з Інгрід Бергман), “To Catch a Thief” (1955, грабіжник із Грейс Келлі) і “North by Northwest” (1959, культовий трилер, де він тікає від літака). Друга номінація на “Оскар” – за драму “Penny Serenade” (1941). Грант був унікальним: єдиний актор-фрілансер у 1940-х, що сам обирав ролі, уникаючи студійних кайданів. Останній фільм – “Walk, Don’t Run” (1966), де в 62 роки він виглядав на 40. У 1970-му отримав почесний “Оскар” за “неперевершену майстерність”, а в 1981-му – Kennedy Center Honors. Його спадщина – у кожній посмішці сучасних романтичних героїв, від Клуні до Гослінга.

У “North by Northwest” (1959) сцена з літаком була імпровізацією: Гічкок змусив Гранта бігати по кукурудзяному полю без дублера, а літак ледь не зачепив його – “Я біг за життя!”.

Сім’я

 

Особисте життя Кері Гранта було бурхливим, як його фільми, але з відтінком меланхолії. Він одружувався п’ять разів, шукаючи стабільність, якої бракувало в дитинстві. Перша дружина – актриса Вірджинія Черилл (19341935), шлюб розпався через його кар’єрний тиск. Другий – Барбара Гаттон, спадкоємиця Woolworth (19421945), яку таблоїди називали “мисливцем за багатством”, хоча Грант не взяв ні цента. Третій – актриса Бетсі Дрейк (19491962), найдовший шлюб, де вони знялися разом у “Every Girl Should Be Married” (1948); вона ввела його в ЛСД-терапію для подолання травм. Четвертий – актриса Даян Кеннон (19651968), яка народила єдину доньку Дженніфер (1966), що стала актрисою. П’ятий – Барбара Гарріс, піар-менеджерка (1981-1986), яка була з ним до кінця. Грант обожнював доньку, присвятивши їй останні роки, і підтримував зв’язок із матір’ю, яку “знайшов” у 1935-му після 20 років розлуки. Чутки про бісексуальність (зокрема, зв’язок із Рендольфом Скоттом, сусідом у 1930-х) він ігнорував із гумором: “Я занадто зайнятий життям”. Жив у Беверлі-Гіллз, любив джаз, садівництво і бейсбол, уникаючи голлівудських вечірок.

Він був одним із перших, хто використовував ЛСД у терапії (1950-ті, 100+ сеансів), що допомогло йому подолати дитячу травму втрати матері та знайти “внутрішній спокій”.

Сьогодення

 

Кері Грант помер 29 листопада 1986 року в Давенпорті, Айова, у віці 82 років від інсульту під час підготовки до благодійного шоу. Його смерть потрясла світ: тисячі фанатів прощалися, а Голлівуд втратив “останнього джентльмена”. Статки в $60 млн (на 1986-й) пішли доньці Дженніфер і фонду Cary Grant Foundation для дітей. Сьогодні, у 2025-му, його фільми – від “North by Northwest” до “Charade” – реставруються для 4K, а серіал “Archie” (2023) із Джейсоном Айзексом оживив його історію. AFI ставить його другим серед акторів усіх часів після Богарта. Вплив Гранта – у кожному акторі, що поєднує шарм і глибину, а його фраза “Кожен хоче бути Кері Грантом – навіть я” залишається вічною.

Грант відмовився від ролі Джеймса Бонда в “Dr. No” (1962), бо вважав себе “застарим” у 58, хоча Шон Коннері зізнавався: “Кері був би ідеальним 007”.
У 1937-му він пожертвував увесь гонорар ($100,000) від “The Awful Truth” Червоному Хресту на підтримку жертв війни в Китаї, уникаючи розголосу – “Добро не потребує афіші”.

Використання фото: П.4 ст.21 ЗУ “Про авторські та суміжні права – “Відтворення з метою висвітлення поточних подій засобами фотографії або кінематографії, публічне повідомлення або повідомлення творів, побачених або почутих під час таких подій, в обсязі, виправданому інформаційною метою.”

Двійнята за датою

Ольга Заботкіна

9 хвилин на перегляд

Катерина Кухар

7 хвилин на перегляд

Однолітки

Двійнята за датою

Дарія Кудімова

4 хвилин на перегляд

Дейв Батіста

12 хвилин на перегляд