У світі шоу-бізнесу, де конформізм часто гасить іскри, Грейс Джонс - це ураган, що змітає кордони: співачка, модель, актриса, муза, яка своєю андрогінною харизмою, потужним голосом і безстрашним стилем переписала правила поп-культури. Її життя - це авангардний перформанс, де кожна нота, кожен образ - виклик суспільству, а кожна мить - гімн свободі.
19 травня 1948 року в Спаніш-Таун, Ямайка, у сім’ї священника Роберта В. Джонса та швачки Марджорі Вільямс народилася Беверлі Грейс Джонс. Третя з семи дітей, вона росла в строгій релігійній атмосфері п’ятидесятницької церкви, де музика була гріхом, а мрії про сцену – бунтом. У 13 років родина переїхала до Сірак’юс, штат Нью-Йорк, де Грейс відчула себе чужинкою, але знайшла в собі вогонь, що запалить світ.
Шкільні роки Грейс у Сірак’юс були битвою: її бунтарська натура зіткнулася з консервативними вчителями в Jamesville-DeWitt High School, де вона закінчила навчання в 1966-му. Театральні постановки стали її втечею, а легка атлетика – способом виплеснути енергію. Вона вступила до Syracuse University на театральний факультет, але покинула його через рік, захопившись богемним життям. Уроки акторської майстерності та танцю в Нью-Йорку, а згодом у Парижі, де вона жила з 1970-го, стали її справжньою освітою. “Я не вчилася в аудиторіях, я вчилася в дзеркалі та на вулицях”, – казала вона, відточуючи стиль у модельних агенціях і клубах.
Карьєра Грейс Джонс – це вибух авангарду, що поєднав музику, моду, кіно й мистецтво. У 1970-х вона підкорила подіуми Парижа, працюючи з Yves Saint Laurent, Claude Montana і Kenzo, а її андрогінний образ прикрасив обкладинки Vogue та Elle. Музичний дебют – альбом “Portfolio” (1977) з хітом “La Vie en Rose”, що запустив її диско-еру. Альбоми “Fame” (1978) і “Muse” (1979) закріпили успіх, але справжній прорив – тріада 1980-х: “Warm Leatherette” (1980), “Nightclubbing” (1981) і “Living My Life” (1982). Хіти “Pull Up to the Bumper” і “Slave to the Rhythm” стали гімнами нової хвилі, змішуючи реггі, фанк і панк. Її концерти – театр: від кліток із тиграми до образів, створених Жаном-Полем Гудом.
Кіно додало слави: роль Зули в “Конані-руйнівнику” (1984) із Шварценеггером, Мей Дей у “Вид на вбивство” (1985) із Джеймсом Бондом, Катріна в “Вамп” (1986). Її образи – від воїна до вампірки – ламали гендерні й расові стереотипи. У 1990-х і 2000-х – камбеки: альбом “Hurricane” (2008) з треком “Corporate Cannibal” повернув її в чарти; виступи на Coachella (2018) і Glastonbury (2023). Вона озвучувала мультфільми (“Shrek the Third”, 2007), знімалася в рекламі Honda і випускала арт-книги, як “I’ll Never Write My Memoirs” (2015). Її дискографія – 10 альбомів, 40 синглів, 20 млн проданих копій. У 2025-му готує новий альбом із продюсером Іггі Попом і тур “Black Venus”. Її статки – $15 млн – від музики, кіно й моди, але справжній капітал – у впливі на Бйорк, Леді Гагу й FKA Twigs.
Сімейне життя Грейс – як її музика: вільне, хаотичне, але сповнене пристрасті. У 1970-х вона мала романи з фотографом Жаном-Полем Гудом і актором Дольфом Лундгреном, її охоронцем під час “Бонда”. У 1996-му одружилася з продюсером Атільєю Алтауном, але шлюб розпався в 2004-му. Від першого шлюбу з Крисом Стенлі (1989–1991) має сина Пауло Гуї, музиканта й перкусіоніста, який виступає з нею. Онук Аза – її “маленький воїн”, народжений у 2010-х. Брати і сестри – Ноель, Кріс, Меган – залишаються в тіні, але підтримують зв’язок. З 2008-го Грейс із продюсером Івором Гестом, її “музичним коханням”. “Сім’я – це ритм, який я створюю сама”, – каже вона, живучи між Нью-Йорком, Лондоном і Ямайкою, де її коріння – джерело сили.
На 77-му році (жовтень 2025-го) Грейс Джонс – невгасимий вулкан. У 2024-му вона виступила на Paris Fashion Week для Rick Owens, укравши шоу в образі футуристичної жриці. Готується альбом “Black Venus”, натхненний афро-футуризмом, і світовий тур із голограмами її культових образів. Активізм – її зброя: підтримує ЛГБТ+ права, виступає проти расизму й за права ямайських емігрантів. Її книга “I’ll Never Write My Memoirs” перевидається з новими розділами, а документальний фільм BBC “Grace Jones: A One Woman Show” (2025) розкриває її життя. Живе між Лондоном і Ямайкою, тримаючи форму йогою та веганською дієтою. Зі статками $15 млн від концертів і моди, вона заявляє: “Я не зірка, я – планета, що обертається за власними законами”. Її спадщина – у музиці, що ламає жанри, і в образах, що надихають бунт проти норм.
Використання фото: П.4 ст.21 ЗУ “Про авторські та суміжні права – “Відтворення з метою висвітлення поточних подій засобами фотографії або кінематографії, публічне повідомлення або повідомлення творів, побачених або почутих під час таких подій, в обсязі, виправданому інформаційною метою.”
Увійдіть у свій обліковий запис